Поради батькам

 Як організувати навчання дитини під час карантину (10 порад батькам)
  1. Сімейна нарада
Планування і організація – важливі складові успіху домашньої освіти під час карантину. Якщо ви хочете, щоб навчання пройшло успішно, зберіть всю сім’ю за одним столом і проговоріть, як тепер зміниться ваше життя.
Поговоріть з дітьми про нові правила і донесіть до них думку, що, незважаючи на те,що вони тепер сидять вдома, вони все одно будуть отримувати домашні завдання, які необхідно виконувати вчасно.
  1. Розробіть розклад
Важливо створити розклад, який буде включати в себе навчання, прийоми їжі, домашні справи та інші заняття.
Підключіть до створення розкладу дітей – їм буде простіше дотримуватися його, якщо вони приймали участь у його створені.
  1. Зверніться до школи за підтримкою
Зверніться до школи вашої дитини, яким чином вони готові вам допомогти: це стосується шкільної програми, онлайн-платформ і доступних ресурсів.
Поспілкуйтеся з учителем вашої дитини і дізнайтеся, чого конкретно від неї очікують з точки зору виконання завдань і шкільної роботи на час карантину.
  1. Створіть дітям відповідне освітнє середовища
Не забувайте про те, що кожна дитина має різні здібні до навчання і концентрації, і кожен буде відчувати себе комфортніше в різних умовах.
Допоможіть їм створити власний робочий простір: за обіднім столом, у власному ліжку або в затишному кріслі у вітальні.
І не забувайте про те, що іноді зміна локації більше підходить дітям, які звикли переходити з одного класу в інший з кожним наступним уроком.
  1. Не бійтеся запропонувати «хабар»
Деякі школярі мотивують себе самі, а деяким потрібно ввести додаткову умову, наприклад: «Тобі потрібно зробити одне, перш ніж ти зможеш зробити друге».
Обмінюйте зроблені уроки на час, проведений перед телевізором або за відеоіграми, однак запам’ятайте, що правила повинні бути прозорими і чіткими, щоб діти ясно розуміли, що їм потрібно зробити для того, щоб отримати певну нагороду.
Для дітей молодшого віку, рекомендуємо, записати всі справи на день і викреслювати їх у міру виконання, щоб діти могли спостерігати за своїм прогресом (метод «Чиста дошка»).
  1. Робіть перерви
Протягом звичайного шкільного дня у ваших дітей є можливість перепочити – перерва. Не забувайте дозволяти їм робити такі ж перерви, коли вони займаються вдома.
  1. Дайте дітям владу
Якщо подумати, зовсім неважливо, в якому порядку діти будуть виконувати завдання і робити домашню роботу. Необхідно надати їм можливість самим вибирати порядок роботи і терміни її виконання.
Просто візьміть аркуш паперу і запишіть на ньому всі завдання на сьогодні. Дозвольте дітям самим виконати завдання з цього списку в будь-якому зручному для них порядку, викреслюючи ті, які вже готові.
  1. Обговоріть зроблене
Важливі короткі заключні зустрічі, які варто проводити з дітьми в кінці кожного навчального дня.
Обговоріть питання, які у них виникли, відмітьте прогрес у навчанні.
  1. Похваліть дітей та себе
Ви опинилися в незнайомій ситуації,  ваш «шкільний день» не буде ідеальним, і це нормально. Просто пам’ятайте, що і ви, і ваші діти адаптуються до чогось абсолютно нового, тому вас неминуче чекають труднощі .
Карантин – це важкий стрес для всіх. Невизначеність, страх за власне здоров’я, хвилювання за близьких, напружена обстановка на роботі, а ще й закриття шкіл – це стрес для кого завгодно. Знайдіть можливість похвалити дітей та себе у цій ситуації.
  1. Відпочивати та веселитись
Не звинувачуйте себе за те, що щось не вдалося. Станьте однією командою, прислухайтеся один до одного і не забувайте відпочивати і веселитися.



  ОДИН ДЕНЬ – БЕЗ НОТАЦІЙ

(поради батькам)

1.     Будіть дитину спокійно; коли вона прокинеться, мусить побачити вашу усмішку і почути ласкавий голос. Не підганяйте зранку, не смикайте по дрібницях, не дорікайте за помилки і через необачність, навіть якщо "вчора попереджали ".


2.     Не квапте, вміння розрахувати час – ваше завдання, і якщо це вам погано вдається, то провини дитини в цьому немає.


3.     Не виряджайте дитину до школи без сніданку, їй потрібно багато попрацювати


4.     Не прощайтесь, попереджаючи та наставляючи: "Дивись, не пустуй", "Поводь себе добре", "Щоб сьогодні не було поганих оцінок" т.п. Побажайте успіху, знайдіть декілька ласкавих слів. У дитини попереду важкий день.


5.     Забудьте фразу "Що ти сьогодні одержав?" Зустрічайте дитину після школи спокійно, не обрушуйте на неї тисячу питань, дайте розслабитись (пригадайте, як ви самі почуваєтесь після важкого робочого дня, багатогодинного спілкування з людьми). Якщо ж дитина занадто збуджена, якщо бажає поділитися чимось, не відмахуйтесь, не відкладайте на потім, вислухайте, це не забере багато часу.

6.     Якщо бачите, що дитина засмучена, але мовчить, не допитуйтесь, нехай заспокоїться, тоді і розповість усе сама.

7.     Вислухайте зауваження вчителя, не поспішайте влаштовувати допит і постарайтеся, щоб ваша розмова з учителем відбувалася без дитини.

8.     Після школи не поспішайте посадити виконувати уроки, необхідно 2-3 години відпочинку (а в першому класі добре було б години півтори поспати ) для відновлення сил. Найоптимальніший час для приготування уроків від 15до 17 год. Заняття вечорами некорисні, завтра прийдеться все починати спочатку.

9.     Не примушуйте виконувати всі уроки за раз, після 15-20 хв. занять необхідні 10-15 хвилинні "перерви".

10. У спілкуванні з дитиною намагайтесь уникати умов: "Якщо ти зробиш, то..." Інколи умови стають нездійсненними і не залежать від дитини, і ви можете опинитися в дуже складній ситуації.

11. Під час приготування уроків не сидіть "над душею", дайте можливість працювати самій, але якщо ж потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Спокійний тон, підтримка ("не хвилюйся все вийде", "давай розберемося разом", "я тобі допоможу"), похвала (навіть якщо не дуже виходить) необхідні. Не акцентуйте увагу на оцінках.

12. Знайдіть (постарайтеся знайти) протягом дня хоча б півгодини, коли ви будете належати тільки дитині, не відволікаючись на домашні справи, телевізор, спілкування з іншими членами родини. В цей момент найважливіше справи дитини, радості, невдачі, турботи.

13. Віднайдіть єдину тактику спілкування усіх дорослих у сім'ї з дитиною, свої суперечності з приводу педагогічної тактики вирішуйте без неї. Якщо щось не виходить, порадьтеся з учителем, лікарем, психологом, не вважайте зайвою літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Будьте уважними до скарг дитини на головний біль, втому, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, складності навчання.

15. Запам'ятайте, що навіть "зовсім великі" діти (ми часто говоримо "Ти вже великий" 7 – 8 – річній дитині) дуже люблять казку перед сном, пісеньку і ласкавий дотик. Це все заспокоює їх, допомагає зняти напругу, яка накопичувалась за день, і спокійно заснути. Намагайтесь не згадувати перед сном неприємностей, не з'ясовувати стосунки, не обговорювати контрольну роботу, що буде завтра.Завтра новий день, і ми повинні зробити все можливе, щоб він був спокійним, добрим і радісним.
ПАМ’ЯТКА
«ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ДО САМОСТІЙНОСТІ
ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ»
Почніть із предмета, який найлегше дається Вашій дитині, і не відповідайте на жодне із запитань, звернених до Вас, доки завдання не буде виконане до кінця.

Погляньте, чи є неточності, запропонуйте дитині самій їх виявити. Намагайтеся уникати слова помилка. Не висміюйте помилки своїх дітей.

Математика. Таблицю множення повісьте над робочим столом, у куточку відпочинку і вчіть за нею і множити, і ділити одночасно. Випереджайте школу, вчіть всю таблицю. Задачі навчайте читати і уявляти те, про що йдеться. Якщо дитина не може впоратися із задачею, то покажіть, як це зробити за допомогою наочності, моделі, розв’язання іншої задачі. 

Читання. Один раз дитина читає сама. Потім переказує Вам прочитане. Якщо перекаже неточно певне місце тексту, то нехай перечитає ще раз. Обов’язково читайте з дитиною книжки вголос, по черзі, а де можливо, по ролях.

Українська мова. Якщо у дитини виникли труднощі, виконайте з нею завдання усно, але не пишіть у підручнику ані букв, ані слів. Під час письмового виконання дитина ще раз усе пригадає. Вийдіть із кімнати, доки вона не виконає завдання. Не стійте за спиною. 

Природознавство. Привчайте навчатися не лише за підручником. Виписуйте журнали, купуйте додаткову літературу, користуйтеся і навчайте дитину користуватися довідковою літературою. Із періодичних видань робіть вирізки. Добірки за темами впорядковуйте у папках. Це знадобиться у наступні роки навчання.

Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань. - Письмові завдання варто чергувати з усними. - Бажано завдання виконувати в той день, коли його задали, що не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам’ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів. - Розподілити задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто». - Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.

Щоб комп'ютер не був шкідливим

Сьогодні важко уявити своїх дітей без комп’ютера. З його допомогою можна пізнавати навколишній світ дошкільникові, він може стати хорошим другом у приготуванні уроків школярам, про невичерпні можливості в пізнавальній і навіть науковій діяльності студентів годі і говорити. Але цей витвір людини не є досконалим
.
При роботі на комп’ютері організм людини отримує певні навантаження, що характеризуються розумовою, зоровою і фізичною напругою, що може привести до порушення опорно-рухового апарату, ураження хребта – порушення постави, сколіозу, ураження променезап’ясткового суглоба – тунельного синдрому, артрозу, порушення зору – зорового синдрому. 
Технічний прогрес зупинити неможливо – комп’ютерів усе одно більшатиме. Тому таким важливим є виховання правильного, грамотного ставлення до новинок техніки.
Купуючи комп'ютер дитині, потрібно пам'ятати декілька корисних рекомендацій, дотримання яких знижують несприятливий вплив комп'ютера на здоров'я дитини: 
  1. Монітор повинен відповідати міжнародним стандартам безпеки. 
  2. Частота кадрової розгортки повинна бути не менше 70 Гц. На сучасному етапі кращими по безпеці визнаються монітори на рідких кристалах, системи LCD.
  3. Дитина до 6 років повинна проводити за комп’ютером не більше 10-15 хв. І то не щодня. Для дітей 7-12 років обмеження становить 20 хв. На день.. Старшим дітям можна сидіти за комп’ютером не більше години в день. Для дітей, що відносяться до групи ризику за станом зору, час, проведений біля комп’ютера, потрібно дозувати індивідуально. При цьому періодичність занять з дитиною повинна бути не більше 2-х разів на тиждень.
  4. Важливо, щоб на монітор не потрапляло світло і не падали відблиски від лампи.Комп'ютер повинен  встановлюватися в добре провітрюваному приміщенні, де регулярно проводиться вологе прибирання.
  5. Розміри комп’ютерного столу й стільця повинні відповідати зросту дитини. Екран потрібно розташувати так, щоб  по відношенню до центру дисплея погляд падав трохи зверху вниз, під кутом 10-20 градусів. Найкраще розташувати монітор на такій відстані, щоб дитина могла торкнутися до нього кінчиками пальців витягнутої руки.Крім виконання спеціальної гімнастики, потурбуйтеся про те, щоб дивлячись в монітор, дитячі очі не страждали від занадто яскравих кольорів екранної картинки.Діти активно  пізнають світ. Але від користі до шкоди – один крок.
Помірне перебування за комп’ютером поліпшує концентрацію уваги, занадто довге – погіршує.Для того, щоб знизити до мінімуму шкідливий вплив комп’ютера, необхідно стежити, щоб діти дотримувалися таких правил:Коли друкуєте, зап’ястя мають лежати на столі, а не нависати над клавіатурою зверху і не тягнутися до неї знизу. Пальці повинні бути плавно зігнуті над клавішами.Не намагайтеся сидіти занадто прямо; просто відкиньтеся назад так, щоб вас добре підтримувала спинка стільця. Ноги твердо поставте на підлогу, зігнувши їх під прямим кутом.Час від часу змінюйте положення тіла, це допоможе зберегти рухливість дисків хребта (профілактика остеохондрозу), крім того,  так знімається напруга в м’язах.Регулярно відпочивайте від монітора. Час від часу відводьте очі й дивіться куди-небудь далеко перед собою.

Немає коментарів:

Дописати коментар